Evoluția Mărcilor Înregistrate În România În Ultimii 30 De Ani
Postat la 13 Mai 2024 • Autor Aceveri • 3 minute • 565 cuvinte
Cuprins
Ce reprezintă evoluția mărcilor înregistrate și de ce este important să știm asta?
Indicator al inovației și dezvoltării economice: Numărul și tipurile de mărci înregistrate pot oferi o perspectivă asupra nivelului de inovație și dezvoltare economică.
Protecția proprietății intelectuale: Mărcile înregistrate oferă protecție legală proprietarilor împotriva utilizării neautorizate a mărcii lor de către alții. O monitorizare a evoluției mărcilor înregistrate poate evidenția tendințe în domeniul protecției proprietății intelectuale și poate ajuta la identificarea zonelor în care este nevoie de îmbunătățiri legislative sau de aplicare a legii.
Competitivitatea și poziționarea pe piață: Mărcile puternice și bine cunoscute pot contribui la creșterea competitivității unei companii pe piață. Evoluția mărcilor înregistrate poate reflecta schimbări în preferințele consumatorilor, în comportamentul concurenței și în strategiile de marketing și branding ale companiilor.
Monitorizarea tendințelor și inovației în domenii specifice: Analiza mărcilor înregistrate într-un anumit domeniu poate oferi o înțelegere mai profundă a tendințelor și inovațiilor care au loc în acea industrie. De exemplu, o creștere a mărcilor înregistrate în domeniul tehnologiei ar putea indica o concentrare crescută asupra inovației în acest sector.
Mărci înregistrate la OSIM în perioada 1993 - 2003
Analizând graficul mărcilor înregistrate în perioada 1993 - 2003, se observă o evoluției rapidă a numărului de înregistrări de la an la an.
Deși fenomenul a început să ia amploare cu mult timp înainte și firmele să înregistreze constant tot mai multe mărci, nu existau foarte multe agenții. Astăzi în România sunt peste 200 de agenții de proprietate intelectuală, iar noi dispunem de un clasament lunar cu top 10 agenții de proprietate intelectuală din România
Trendul mărcilor înregistrate în perioada 1993 - 2003 domină clasele NISA precum:
Clasa | Denumire |
---|---|
16 | Hârtie și Carton |
35 | Publicitate |
41 | Educație |
Ex: 3 Mărci notabile din perioada 1993 - 2003
Mărci înregistrate la OSIM în perioada 2003 - 2013
Bazându-ne pe graficul din imaginea de mai sus, în perioada 2003 - 2013 putem observa o creștere imensă a înregistrărilor, urmată de o scădere destul de bruscă, determinată de aderarea României la Uniunea Europeană. Odată cu intrarea României în UE, cererile de înregistrare a mărcilor comunitare au crescut semnificativ la EUIPO.
Trendul mărcilor înregistrate în perioada 2003 - 2013 domină clasele NISA precum:
Clasa | Denumire |
---|---|
35 | Publicitate |
41 | Educație |
42 | Servicii Știinţifice şi Tehnologice |
Ex: 3 Mărci notabile din perioada 2003 - 2013
Mărci înregistrate la OSIM în perioada 2013 - 2023
Putem observa în graficul de mai sus că în ultimii 10 ani înregistrarea mărcilor către OSIM a fost aproape liniară, însă anul 2023 a înregistrat o creștere cu aproape un sfert față de anul 2022. Acest lucru ne determină să credem că firmele devin mai conștiente de viteza cu care circulă informația în prezent și că proiectele pe care le desfășoară și mărcile pe care le construiesc trebuie înregistrate și protejate.
Trendul mărcilor înregistrate în perioada 2013 - 2023 domină clasele NISA precum:
Clasa | Denumire |
---|---|
35 | Publicitate |
41 | Educație |
43 | Servicii de Furnizare de Alimente şi Băuturi |
Ex: 3 Mărci notabile din perioada 2013 - 2023
FCSB | UNTOLD | Guvernul Romaniei
În anul 2024 sunt deja înregistrate 3297 de mărci (până la finalul lunii martie). Dacă și tu cauți să înregistrezi o marcă, îți sugerăm să efectuezi o cercetare documentară și să verifici disponibilitatea mărcii. Iar dacă dorești un reprezentant legal, poți verifica agențiile din lista pe care am construit-o.