Aceveri - Blog
15 Aprilie 2025

Cum Poți Crea Un Profil De Monitorizare

Postat la 15 Aprilie 2025  •  Autor Aceveri  •  3 minute  • 611 cuvinte
Cuprins

1. Ce Reprezintă Un Profil de Monitorizare?

Un profil de monitorizare reprezintă un set de informații și activități prin care se urmăresc utilizările și înregistrările similare ale mărcii sau concurenței pe piață. Acestea pot include:

  1. Urmărirea utilizării: Monitorizarea pieței pentru a identifica utilizările neautorizate sau concurente ale mărcii.
  2. Analiza concurenței: Evaluarea mărcilor similare sau a celor care ar putea provoca confuzie cu marca ta.
  3. Înregistrări de mărci: Verificarea înregistrărilor recente de mărci pentru a descoperi posibile conflicte.
  4. Acțiuni legale: Stabilirea unui plan de acțiune în cazul în care se identifică o încălcare a drepturilor asupra mărcii.

Un profil de monitorizare ajută la protejarea valorii mărcii și la menținerea unei imagini de brand coerente.

2. Cum Poți Crea Un Profil de Monitorizare Aceveri?

Instrumentul construit în cadrul Aceveri este gândit să monitorizeze 4 categorii: Marcă, Titulari, Reprezentanți sau o clasă NISA.

Categorii De Monitorizare

2.1 Cuvinte Cheie

Pentru a crea un profil de monitorizare, cel mai important lucru este să alegi un cuvânt sau un set de cuvinte cheie care se dorește a fi monitorizat.

În funcție de complexitatea cuvântului/cuvintelor alese, următorul pas este setarea limitei de asemănare.

2.2 Limita de Asemănare

De exemplu, în ipoteza unei căutări cu termenul “Aceveri” și identificarea unei mărci înregistrate la OSIM sau EUIPO cu denumirea “Aceveri Soft”, algoritmul ar calcula un scor de 60%.

Un exemplu special, în ipoteza unei căutări cu termenul “Aqua” și identificarea unei mărci înregistrate la OSIM cu denumirea “Aqua”, algoritmul ar calcula un scor de 100%.

Limita maximă de asemănare este de 100%, căutând termenul exact, exemplu: “Aceveri Soft”.

Limita minimă de asemănare este de 40%, căutând toate combinațiile posibile apropiate de termenul căutat, exemplu: “Ace**** **ft”.

Limita de Asemanare

2.3 Clase NISA

Alege clasa NISA potrivită pentru profilul de monitorizare; poți selecta până la 3 clase NISA gratuit. De la 4 la 45 de clase, fiecare clasă va suporta un cost suplimentar de credite.

Pentru condițiile claselor NISA presupunem că au fost selectate clasele 1 și 5. Odată alese clasele, intervine condiția “SAU” / “ȘI”. Adică se dorește să se caute mărci care au măcar clasa 1 SAU clasa 5 sau se dorește să se caute mărci care au atât clasa 1 cât ȘI clasa 5?

Dacă există doar o singură clasă care urmează să fie adăugată într-un profil de monitorizare, atunci condițiile nu se aplică.

Clase NISA

2.4 Etichete Text și Etichete Vizuale

Poți crea etichete text și vizuale pentru identificarea rapidă a profilelor din portofoliul tău în dezvoltare.

În cazul în care nu se alege o etichetă vizuală, vom genera noi una aleatorie în funcție de prima clasă pe care o alegi.

Etichete Text Si Vizuale

2.5 Notificări

Pentru a intra în posesia rapoartelor despre posibilele conflicte ce pot apărea pe parcurs, există posibilitatea de a primi notificări personalizate: zilnic, săptămânal, lunar.

Etichete Text Si Vizuale

Dacă acest articol nu a fost util nevoilor tale raportate la crearea unui profil de monitorizare, poți să ne trimiți un email la info@aceveri.ro

Urmăriți-ne

Pentru articole, update-uri de soft și noutăți